fredag den 21. juli 2017

Skifár Synek ešte na Rio nemyslí. Sport mojich detí? Zlobení, smeje sa

Strieborný medailista z majstrovstiev Európy už sa nenápadne pripravuje na svetový šampionát, ktorý sa bude konať vo francúzskom Aiguebelette.

"Na olympiádu do Ria sa kvalifikuje najlepších deväť veslárov, všetci hovoria, že to bude jednoduché, ale ja si myslím, že prebojovať sa na olympiádu v tomto závode až tak ľahké nebude," zveril sa Ondřej Synek. "Aj keby to vyšlo a ja sa na olympijské hry dostal už vo Francúzsku, tak ma stále čaká rok tvrdej driny.Je to ešte ďaleko a je moc skoro pomýšľať na možné medaily. "

K pretekom a tréningom zvláda ešte rolu otca dvoch detí:" Snažím sa byť vzorný otec a byť doma čo najviac, samozrejme viem, že nebudem športovať večne, takže zatiaľ vesluje čo najviac, ale aby som zároveň nezanedbával rodinu. "

Ondřej Synek vedie svoje deti k športu už odmalička, jeho starší, štvorročná dcéra Alice, robí gymnastiku. Sám skifár ale hovorí, že hlavné športové náplňou jeho detí je zatiaľ zlobení rodičov.

"Bol by som predsa len radšej, keby sa moje deti veslovanie vyhli, pretože sám viem, ako je ten šport náročný, ako veľmi bolí a je s ním spojená kopa odriekania. Samozrejme ak si veslovanie vyberú, budem ich podporovať. "

A jeho začiatky sa športom?Nebol dieťaťom, ktoré by neustále trénovali a jazdilo súťažiť. Prvé preteky začal vyhrávať až po štyroch rokoch, keď ho ako trinásťročného nešportového chlapca doviedol bratranec do lodenice. "Zo začiatku som ani netušil, že sa vo veslovaní preteká.Keď mi chalani oznámili, že ideme na preteky, bol som celkom prekvapený. "

Aj ako vyťažený otec a športovec si našiel čas a ako vlajkonosič stredočeského kraja sa zúčastnil olympiády detí a mládeže v Plzni, kde mal možnosť spoznať časť budúcich slovenských športovcov.

"Bol som poctený, že som mohol niesť vlajku Stredočeského kraja, vôbec som nečakal, že olympiáda detí a mládeže bude až tak veľká akcia a trochu ma to prekvapilo," povedal.

Atmosféra, ktorá poskytuje mladým pretekárom potrebnú motiváciu, aby sa športu ďalej venovali a snažili sa zlepšovať sa mu páčila. "Ako mladý športovec som býval rovnaký, ako sú deti tu, skrátka bezprostredné. Emócie som ešte toľko neprežíval.Preto si myslím, že sú v celkovej pohode, nebudú mať žiadny problém s trémou a budú naplno športovať aj po skončení olympiády pre mladých, "povedal Synek.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar